♥ Let's Follow!!~ ♥

Adakah Susu penting?

Kalau nak diikut dengan persoalan ini,
rata2 mungkin menjawab
"Ah, tidak perlu lagi minum susu..aku bukan budak2 lagi"
"Tak payah lah minum susu, saya sudah besar"
"Saya tak minum, susu x sedap"
"Anak saya sudah berhenti minum susu" ~ dengan lagak bangga

Tapi kamu xsedar bahawa pentingnya susu....
Tahukah kamu apa itu SUSU?

Susu kaya dengan kalsium.
Kalsium disarankan untuk kanak-kanak yang sedang membesar
kerana ia memainkan peranan yang sangat penting dalam
pembentukan dan kesihatan gigi dan tulang yang kuat.

Pengambilan susu yang mencukupi dari peringkat kanak-kanak
bukan sahaja boleh mencegah osteoporosis di kemudian hari,
malah ia turut membantu mencegah kehilangan kalsium dan fosfat
daripada gigi bagi memastikan satu set gigi yang lengkap sepanjang hayat.
Kalsium juga penting untuk melancarkan degupan jantung,
pemulihan luka dan pengecutan otot.

Info: Utusan

Susu diperlukan untuk segenap lapisan umur..
Banyak susu yg ada di pasaran,
Kamu pilih jer...
Nak susu kotak..mcm2 perisa ada...
(Shaa & Haziq suka susu rendah lemak dan perisa strawberry..sedap!~)

Rata2 sudah stopkan pengambilan susu untuk anak2 pada usia seawal 4tahun...
Malah dengan bangganya mengatakan
"D ni dah tidak minum susu lagi,sebab tahun depan nak sekolah tadika"
Perkara yg dianggap remeh oleh sebahagian ibubapa
hurm..

Ooh, benarnya nak bagi tau...dengan bangganya....http://www.emocutez.com

Haziq minum susu...
dulu- satu hari 2x..
sekarang- tengah "kemerosotan" ni bg 1x...huhu

Cuma masih belum putus dengan botol..
Itulah penangan anak sorang ni,
masih menganggap baby...
yg minum pakai botol susu...
ooh ya, pakai tupperware (BPA-FREE)
hohoho
Dah besar kena lah minum susu dalam cawan...kan?
Shaa sudah mula ajar yer..
perlahan2
tapi bukan selalu...
sebab Haziq dah biasa minum dlm botol...
So selang seli...http://www.emocutez.com

Apa2 pun, start 2tahun hingga keatas
wajib minum susu lembu.....
2tahun kebawah minumlah susu ibu :)

0 Sweet Kukis:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...