♥ Let's Follow!!~ ♥

Dadih Ooh Dadih!!~

Baru buat tadi..Sebab kami mmg ske sgt makan Dadih..
Dari beli kat Makcik depan skolah
(mmg best benarnya Dadih makcik ni, xdpt lah kat mana2)
yg berharga RM1.20 tuk satu bekas medium...
makan satu jer mmg xcukup....koman2 sorang 3bekas...
cbe kira 3orang x 3bekas ( RM1.20) = RM10.80..
huhuhu....

Guna bekas Tupperware yg pelbagai bentuk dan warna.. (^_^)

Resepi ni Shaa amik kat Myresepi..
Credit to : Holiksais..

Biasa Shaa wat Dadih segera tu ajer..Brand " Happy Grass"..tapi mmg ler tak sedap banding kalau wat homemade ni...

Dan mengikut kata "Holiksais"
{trial kali ke-15 + gabungan 3org nyer resepi, baru menjadi akhirnya}

So Shaa try ler resepi ni,
trial pertama buat Shaa..
(mmg best!!)

Bahan-bahan

• Bahan A
• 1000ml air
• 5g agar-agar strip
• Bahan B
• 100g susu every day
• 50g coffee mate
• gula secukup rasa
• 1/2 asam keping
• 250ml air panas (untuk bancuh bahan B)
• Bahan C (perisa dan pewarna) sukati kamulah..
• Blueberry Paste ( macam emulco), Milo + Coklat Emulco & Perisa Jagung

Cara-cara

1. Didihkan bahan A sampai semua agar2 larut.. jangan ditinggalkan tanpa di kacau, nnti agar2 tu mendap dan keras di bahagian bawah
2. Apabila semua agar2 dah larut, tutup api.
3. Bancuh bahan B pada bekas yang berlainan..
pastikan semuanya larut. Jika tidak, leh ler tapis...
4. Campurkan Bahan B tadi ke dalam A ,
masukkan asam keping dan kacau perlahan-lahan..
5. Masukkan gula secukup rasa...elok kalau manis sedikit..
5. Bahagikan kepada 3 bekas..
Pastu masukkan perisa mengikut kegemaran...
7. Masukkan ke dalam bekas. tunggu sehingga suam-suam panas then masukkan ke dalam peti sejuk

so yummmmyy!!!!~♥
http://www.leeloublogsimages.com/Layouts/2010/Flower%20Power/FlowerLaydownPostDiv350.png

0 Sweet Kukis:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...