♥ Let's Follow!!~ ♥

Belanja Sekolah Haziq!~

Cuti Sekolah dah masuk minggu ke 2, bahang masuk skolah dah pun bermula...
Makbapak mesti dah start pening kepala memikirkan belanja sekolah anak...
Begitu juga kami sebagai Ibu bapa yg punyai anak Darjah 1 tahun 2011...

Kami agak terasa juga memandangkan akhir2 ni kami mengalami kesulitan kewangan yg agak parah dan 1st time belanja agak besar tuk Haziq..
Tapi nasib baik alat tulis dan beg yg oleh wat tuk sekolah agama dah dihadiahkan
oleh Cikgu Pra Sekolah akhir tahun hari tu....so kurang sket beban...

Mesti orang akan kata,
'Anak sorang jer...tak banyak belanja"
Tapi hakikatnya tidak...
Kasut, baju, beg dll mestilah nak baru..kecuali kasut masa tadika masih elok..
tapi kalau dah xmuat, tetap kena beli gak kan....
Dan memandangkan Haziq ni cepat boolat...seluar2 dan kasut dah tak muat lagi..tapi sempat kut tuk sampai pertengahan penggal..
harap2 lah...huhu

Shaa dah start membeli barang2 keperluan Haziq petang tadi..
Baru beli pakaian sekolah rendah dan sekolah agama kat BEE LOON..
Baju sekolah rendah 2helai
Seluar 1helai
Baju sekolah agama sepasang + sampin

Pastu gi Tesco beli,
Stokin
Kasut sepasang
Singlet 1helai

Total semua ni RM111.90
Belum lagi beli Beg Sekolah Troli..tadi survey2 gak regenye kat Tesco..
Rege dalam lingkungan RM39.90-109.90..Macam2 brand ada..
Kena cari yg tahan lasak..Buku banyak, kesian budak bawa berat..
kena cari betul2 supaya xsakit bahu...

Belum masuk lagi Yuran dan buku tuk 2 sekolah...
Sorang anak ajer mencecah rm500..
poning di buatnya...

Sekejap jer Haziq dah masuk darjah 1..
aish....
dah besar upenya anak aku ni
hohoho

p/s: blum sempat nak amik pic tuk kukis yg buat malam tadi..
penat lak rini...jap lagi nak mandi
pastu nak babam...


0 Sweet Kukis:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...