♥ Let's Follow!!~ ♥

Biskut Chocolate Chip

Seperti yang di janjikan....
Pic dan resepi kukis ala2 pemes amos...
Chocolate Chips Cookies
bukan time raya je yg bleh buat..
hari2 biasa pun leh wat tuk kudap2 sekeluarga..
Dah lama gak Shaa xbeli biskut kat luar tau...
so wat jer lah kalau bahan dah ada kan...
Pic ni xbape clear..
almaklumlah guna enpon n73 ku yg dah makan tahun tu...
tapi xperlah asalkan pic sendiri..bukan cilok org len punya..

Bahan2

-225g Tepung Gandum
1 biji Telur
-125g Butter
-56g Gula Halus
-53g Gula Perang
-50g Chocolate Chips
-110g badam cincang ( digoreng tanpa minyak sehingga rangup)
-2 sudu besar Cocoa Powder
-2 sudu besar MILO
-1 sudu kecil Baking Powder

Cara2

1- Pukul Butter dan Gula sehingga agak kembang
2- Kemudian, masukkan telur dan pukul lagi sehingga sebati
3- Masukkan Tepung + baking powder + Cocoa Powder + Milo yg telah di ayak kedalam adunan sedikit demi sedikit.
4- Dan masukkan pula Chocolate Chips dan Badam...kacau lagi.
5- Bulatkan kecik2 dan tekan dengan garfu
6- Bakar dalam oven 160'c selama 12 minit

♥ so yummmmyy!!!!~♥
http://www.leeloublogsimages.com/Layouts/2010/Flower%20Power/FlowerLaydownPostDiv350.png


0 Sweet Kukis:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...