♥ Let's Follow!!~ ♥

Macam-macam peel

Kisah Haziq hari ni kat Sekolah...

Ceritera 1
-masa jemput Haziq balik sekolah-
-Shaa bagi Haziq RM2-

Ibu: Tadi beli apa masa rehat tadi?
Haziq: Beli keropok lekor, lepastu Ucu Lokman belanja roti telur
Ibu: Oooh..hurm..Ada duit lebih tak?
Haziq: Ada...jap..Tapi Ibu tau tak tadi kan, Haziq bayar RM1
Lepastu, Makcik tu bagi Haziq banyak duit sen..ada 60sen
banyak kan? pelik Haziq bagi RM1..
Makcik tu bagi Haziq duit sen2...
Ibu: Mana duit tu, bak sini balik..
Haziq: Jap, eh!, Mana pergi ni duit sen2 Haziq
Dah takder lah Ibu, ada duit RM1 ni..
Ibu: Dah tercicir lah tu..tu lah cuai sangat..
Haziq: Sayang jer hilang duit sen2 tu..banyak sangat tu...

Peel yg bleh wat Ibu berangin jer tp tak boleh nak marah..
huhuh

Tau tak sebab apa?
Sebabnya kasut Haziq, stokin, kaki seluar
BASAH LENCUN...
pada Hari Pertama Sekolah...
huhu
Bila tanya,
katanya pergi bilik air, nak buang air kecil..
terjirus ngan air paip..
dah terkena kasut bagai...
pastu merungut2 kata kuku kaki sakit...
kasut tu berat sangat..
mula2 cam pelik gak..
tp bila pikir balik maybe sebab pakai kasut tahun lepas
dah sempit...
nampaknya, kena lah beli lagi sepasang kasut baru..
tahun ni beli sepasang jer,
ingat kan leh gak tukar2 ngan kasut lama...
Tapi bab Berat tu mmg basah lencun lah sangat kasut tu...
huhuh..
Haziq2...


0 Sweet Kukis:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...